Łukasz Murawski

[wywiad] David Avrin: Lojalność klientów nie umarła, po prostu dużo trudniej jest sobie na nią zasłużyć, a potem ją utrzymać

„Przyszłość będzie podporządkowana dawaniu klientom większego wyboru. Wyboru sposobu kupowania, możliwości personalizacji oraz opcji dostarczania produktów i usług. Klient ma dziś władzę, a my, marketerzy, musimy mocniej zabiegać o jego uwagę” 

– o tym, jak przyciągnąć i zatrzymać zainteresowanie odbiorców, jak ważne jest dziś doświadczenie klienta, jakie są główne powody odchodzenia klientów oraz jaka jest przyszłość marketingu, rozmawiałem z Davidem Avrinem, jednym z najbardziej popularnych mówców i konsultantów w zakresie obsługi klienta i marketingu na świecie.

David Avrin

Jeden z najpopularniejszych mówców i konsultantów w zakresie obsługi klienta i marketingu na świecie. W rankingu Global Brand Gurus 2019 zajął drugie miejsce. W łatwy do zrozumienia, prowokujący dyskusję i zabawny sposób dostarcza wiedzy i inspiracji klientom z całego świata. Występował m.in. w Singapurze, Bangkoku, Antwerpii, Buenos Aires, Brisbane, Johannesburgu, Manili, Bangalurze, Rotterdamie, Glasgow, Abu Zabi, Bogocie, Monte Carlo, Melbourne, Londynie, Barcelonie i Dubaju. Dotychczas pracował z tysiącami prezesów i liderów, którym pomagał zbudować markę, zaplanować doświadczenie klienta oraz zidentyfikować przewagi konkurencyjne. Jest autorem bestsellerowych książek z dziedziny marketingu: „It’s Not Who You Know It’s Who Knows You!” czy „Visibility Marketing”. Jego najnowsza publikacja – „Why Customers Leave (and How to Win Them Back)” – została uznana przez magazyn „Forbes” za jedną z siedmiu książek biznesowych, które musi przeczytać przedsiębiorca.

Jak zbudować markę na zatłoczonym rynku?

Większość marek niczym się nie wyróżnia, ponieważ mają one zbyt zachowawcze pozycjonowanie i stosują strategie marketingowe wykorzystywane już przez konkurencję. Opowiadają o jakości, zaangażowaniu, zaufaniu czy swoim zespole. To na pewno jest bezpieczne, ale bezpieczeństwo nie idzie w parze z niezwykłością. Jeśli firma chce się wyróżnić, to musi mieć odważną strategię.

Dobra wiadomość jest taka, że istnieje wiele sposobów na skuteczne różnicowanie produktów i usług. Musisz tylko poświęcić czas i włożyć ciężką pracę, aby dokładniej przyjrzeć się temu, co sprawia, że możesz być preferowanym wyborem, a nie tylko jedną z wielu opcji. Odpowiedz sobie na pytania: „Co robisz lepiej, szybciej i mądrzej od konkurencji?” lub „Co robisz takiego, co zapada w pamięć klientom? Czy masz unikatowy proces, model dostawy, wyjątkową technologię lub zapewniasz nowe rozwiązanie typowego problemu?”. Co najważniejsze, wyróżnik musi mieć znaczenie nie tylko dla Ciebie, lecz także dla Twoich odbiorców.

Kiedy klient czuje, że stale chcesz mu coś sprzedać, w końcu przestaje Cię słuchać. Mów o kliencie. Historie przyciągają uwagę. Wydarzenia przyciągają uwagę. Sprytny, wyjątkowy, ciekawy, trafny, fascynujący i piękny produkt, który poprawia życie, przyciąga uwagę. W marketingu nie chodzi o to, co my, marketerzy, chcemy powiedzieć, tylko o to, co chcą usłyszeć i zobaczyć klienci.

Wywiad dostępny na stronie magazynu Marketer+
Przeczytaj wszystkie moje wywiady na stronie https://marketerplus.pl/autor/lukasz-murawski

Udostępnij

Tagi:

Może Cię też zainteresować

Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Ostatnie wpisy

Cześć, nazywam się Łukasz Murawski i na co dzień pomagam firmom odróżnić się od konkurencji. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zapiszesz się do newslettera, dzięki któremu będę mógł informować Cię o nowych wpisach na blogu, wywiadach, filmach oraz dzielić się z Tobą wiedzą.

Scroll to Top